Sunday, January 13, 2008

WEEKEND CAT BLOGGING #136

This week Weekend Cat Blogging #136 is hosted by Cheyzuli at "Chey's Place" (USA)...

To submit your kitty picture(s), you can either leave a message in her blog's comment section (with your permalinks) or contact her via e-mail without forgetting to give all the needed informations.

Today, I am once again writing about a cat that isn't ours.
This is Mika (aka Miki), the bonsaï kitty (tiger) of my boyfriend's parents who live in Graubünden (see another post about her).
She is ever so minuscule, but has a very strong character and is a determined miss!
Mika isn't really antisocial, but she doesn't like to be petted a whole lot.
It is possible to caress her if you do it furtively and if you don't insist too much, otherwise she'll give you one of her paw kicks.
Apart from that she is extremely cute...

12 comments:

  1. Mika est très belle ! J'ai l'impression qu'elle a le même caractère que mon Oliver ! Passe un bon dimanche, bisous !

    ReplyDelete
  2. ein Prachtstiger !

    ReplyDelete
  3. voici un membre de la belle famille qui ne posera jamais probleme hihi, elle est très belle :)

    ReplyDelete
  4. Elle n'a pas l'air d'être minuscule du tout, lol !
    I thought it was a big male cat, lol ! Pictures are sometimes wrong. But she indeed is a beautiful cat !

    PS, My cats are Belgians ! (Besides two they are from London)

    ReplyDelete
  5. Elle est vraiment très belle et j'adore les chats. A la maison, j'en ai plusieurs et chaque membre de la famille à le sien.

    ReplyDelete
  6. A kitty that does not like to be petted a whole lot? I think all the people who would like to pet her may come to my house and pet me! I love getting petted!

    ReplyDelete
  7. J'ai la même à la maison !
    Il faut dire que j'aime beaucoup les chats de gouttière ...

    ReplyDelete
  8. this is a lovely cat..looks like Luna that you've seen on my blog

    see u soon

    ReplyDelete
  9. Dis moi Rosa, tu n'as jamais pensé à publier tes photos de chats? Je veux dire, faire un livre? Tu as un don avec les photos, et en particulier de chats!
    Cath

    ReplyDelete
  10. Sur la photo, elle n'a pas l'air très petite... C'est bien d'être déterminée dans la vie ;o)
    Elle est superbe !

    ReplyDelete
  11. THANKS FOR ALL YOUR KIND COMMENTS!

    ******

    MERCI POUR TOUS VOS GENTILS COMMENTAIRES!

    ******


    GATTINA: She looks big because she is not skinny, but she is tiny ;-P...

    LACATH: Merci pour ce compliment :-D! J'aimerais bien publier un livre (de cuisine, de photos...), c'est sûr, mais je ne saurais par où commencer (démarches)... Et je n'ai qu'un petit appareil de rien du tout ;-P!

    SYLVCUISINE: Crois-moi, elle est petite ;-P! C'est un trompe l'oeil car elle est pas maigrichonne...

    ReplyDelete