Tuesday, May 22, 2007

A THOUGHT FOR MY NEIGHBOR...

Thanks to my kind neighbor, our balcony is now very green and decorated with many plant pots. Unfortunately, she had to leave her apartment as she isn't very well health-wise and is going to live in a place which is more adapted to her problems. This is why we "inherited" of her greenery.

I am sad, because there will be no afternoon teas and chatting around a cup of coffee anymore. Sure, I will be able to go to her new place in order to visit her, but it will not be the same anymore...

Those flowers are for my sweet little neighbor, Doris, who is always positive, no matter what and who is always ready to help the others even if she has her own "miseries" to deal with. I hope that her hip operation will be successful!

Thyme in bloom on my balcony...
A gorgeous rose in somebody's garden...
My lavender flower buds...

11 comments:

  1. elles sont superbes tes photos!! biiises micky

    ReplyDelete
  2. MICKYMATH: Merci beaucoup! Bises...

    ReplyDelete
  3. Rosa, magnifique les fleurs de ton jardin(ou balcon plutôt)!!!

    ReplyDelete
  4. Beautiful flowers indeed sorry to hear that they are moving out

    ReplyDelete
  5. Snif snif, je suis pas du tout bilingue!!!

    ReplyDelete
  6. quelle tristesse de voir partir ta gentille voisine. Les fleurs seront un peu d'elle sur ton balcon et ce sera moins dure. J'ai laissé les miennes à une amie très chere et je sais qu'elles sont heureuses.
    Je crois que mon cable va mieux et bb coca est de retour :-)

    ReplyDelete
  7. AWOZ: Merci beaucoup :-D! Le balcon est mon petit jardin...

    SHIONGE: Thanks! Well, I guess that's life...

    EOL: Je t'ai envoyé un email à ce sujet...

    BRIGITTEGUYANE: Oui, il semble que seulement les personnes qu'on apprécie doivent partir... Tu as raison, ses fleurs me tiendront compagnie et me feront penser à elle. Les siennes aussi ont l'air d'aimer leur nouvel environnement! Contente de savoir que tout est de nouveau en ordre :-D!

    ReplyDelete
  8. cette rose est si pure, si parfaite...

    ReplyDelete