Friday, February 8, 2008

XMAS IN GRAUBÜNDEN - PART V

Today, I am posting my very last article regarding my Christmas trip to Graubünden/Grisons.
This time, though, I will talk more specifically about Sargans (see map) in the canton Saint-Gallen where my boyfriend's sister lives and works...

This small town of about 5'000 inhabitants is situated in the Sarganserland, not f
ar from the canton Graubünden, the town of Chur and Vaduz, the capital of the Principality of Liechtenstein.

It is a historic place of interest as it is known for it's castles (which were in the hands of the House of the Habsburg) and it's Roman past as it was once part of the
Holy Roman Empire. Sargans is also surrounded by magnificent mountains and has a wonderful as well as peaceful atmosphere.

21 comments:

  1. J'aime la neige et les montagnes ... Merci pour ces superbes photos !
    Bises

    ReplyDelete
  2. je préfère de loin tes photos à mes souvenirs de traversée de Saint Galle en voiture. L'ouverture du souterrain a été une bénédiction. j'aime beaucoup ta première photo.

    ReplyDelete
  3. De très belles photos...
    Bon week-end Rosa!

    ReplyDelete
  4. Tu me donnes envie de voyager !!

    ReplyDelete
  5. Quelles jolies photos, il y a bien longtemps que je n'ai pas vu la neige !
    Bisous.
    Dominique

    ReplyDelete
  6. Je n'ai pas vu de neige ,depuis ben longtemps ,et ici en MARTINIQUE cela ne risque pas même sur la montagne Pelée Bises à toi et bon week end

    ReplyDelete
  7. Chouette des montagnes ! Une belle introduction à mon WE dans les Alpes autrichiennes qui commence dans très peu de temps :-)

    ReplyDelete
  8. I rather be there in this beautifulSwiss winter wonderland and cold slushy here. :-).

    ReplyDelete
  9. hi ! hi ! je t'ai reconnu ROSA dans la photo n°1
    que c'est beau la montagne enneigée quelle chance tu as d'habiter un si beau pays
    bon we

    ReplyDelete
  10. Jolies photos! Ca donne envi de faire un tour au grand air.

    ReplyDelete
  11. J'adore la première photo :-) By the way, you've been tagged ;-P http://gato-azul.blogspot.com/2008/02/memed-again-un-autre-meme.html

    ReplyDelete
  12. Que la terre est belle !

    ReplyDelete
  13. This is what I like about your blog, you now only share food but also the other aspects of life.

    ReplyDelete
  14. When I was in France, we flew over the French alps and it was very snowy and pretty...your pictures are pretty, too. Gong Xi Gong Xi.

    ReplyDelete
  15. la premiere photo avec l'ombre est geniale !

    ReplyDelete
  16. Je craque particulièrement pour la photo N° 1... totalement intemporelle.

    ReplyDelete
  17. Merci pour cette jolie ballade et bon week end!

    ReplyDelete
  18. Quelles jolies photos! Bon week end Rosa.

    ReplyDelete
  19. Maintenant, il y a de la neige, non? Rassures-moi.....

    Je vais y aller...

    ReplyDelete
  20. Que de beaux paysages dans ton pays! Vivement que j'y planifie des vacances.

    ReplyDelete
  21. Ma presque Grand-maman (longue histoire) vient de sargans, c'est vrais qu'on s'y sens très bien...!

    ReplyDelete