Wednesday, February 6, 2008

CHINESE NEW YEAR 2008

Happy Lunar New Year!!!
Gong Xi Fa Cai!!!


On Thursday the 7th of February, we'll be leaving the year of the
pig/boar behind in order to enter the year of the rat (for more infos regarding the Chinese Lunar New Year, click here).

On this occasion, I send you my best wishes for the New Year. May this sign bring you luck, prosperity, health and happiness in life!!!

My Chinese New Year recipes:
Cantonese Lemon Chicken (see recipe)
White Sugar Sponge (see recipe)
Nian Gao/Chinese New Year Steamed Cake (see recipe)

Interesting links:
About.com (see link)
All Recipes (see link)
Cook's Illustrated (see link)
Delicious (see link)
Epicurious (see link)
Foodnetwork (see link)
Gourmet Traveller (see link)
My Recipes (see link)
Razzle Dazzle (see link)

For more Asian recipes, then click here and browse through my recipe collection...

(Rat painting by www.croquetartist.com)

21 comments:

  1. Merci pour ces liens. C'est sympa de fêter 2 fois la nouvelle année.
    Bises
    Hélène

    ReplyDelete
  2. Le rat n'est pas forcément mon animal de prédilection, mais j'aime beaucoup l'aquarelle.

    ReplyDelete
  3. J'ai la chance chaque année de voir la répetition du défilé qui passe juste sous la fenête de mon bureau. Féerique.

    ReplyDelete
  4. Nouvel an chinois...Bonne année Rosa !

    ReplyDelete
  5. bonne année ROSA
    comme d'hab tes liens sont très utiles : merci
    bises

    ReplyDelete
  6. Encore d'appétissantes recettes à tester!

    ReplyDelete
  7. Thanks for all those links!
    Happy celebration!
    xoxo

    ReplyDelete
  8. Bon nouvel an chinois !!!
    Bisous, Doria

    ReplyDelete
  9. Sympa les liens ! Je ne suis toujours pas allee tater l'ambiance de Chinatown cette annee...

    ReplyDelete
  10. l'avantage avec ca, c'est qu'on trouve plein de produits asiatique chez nous ;-) biz

    ReplyDelete
  11. je suis native d'une année du rat....
    et j'adore les gâteaux à la vapeur, alors, je t'emprunte ta recette pour fêter mon année qui commence demain .

    ReplyDelete
  12. Plein de bonnes idées pour fêter ce nouvel an!

    ReplyDelete
  13. Thank you Rosa! Happy Chinese New Year to you too! I really like to celebrate this holiday because of the food, and because on Chinese New Year's Day you are not supposed to clean the house. :)

    ReplyDelete
  14. le rat n'est pas non plus mon animal préféré mais, le dessin est ravissant. Les chats ne s'y sont pas intéressé?

    ReplyDelete
  15. Xin Nian Kuai Le Rosa, et merci pour tous ces liens.

    ReplyDelete
  16. Happy Chinese New Year!
    Yesterday the Chinese teacher teaching at our language school gave us home-made dumplings. She told me how festive Chinese New Year is. I wish I could get out of Japan and see what it's really like.

    ReplyDelete
  17. Merci pour tous vos commentaires!

    Bises,

    Rosa

    *****

    Thanks for your comments!

    Cheers,

    Rosa

    ReplyDelete
  18. Bon nouvel an chinois Rosa! Que les fortune cookies te soient favorables ;o) !!

    ReplyDelete
  19. Bonne année du Rat à toi Rosa!

    J'ai découvert de très belles recettes dans tes liens et je t'en remercie.

    ReplyDelete
  20. Happy Chinese New Year to you too! :)

    ReplyDelete
  21. Je te souhaite une très bonne année du Rat!

    ReplyDelete