Wednesday, April 30, 2008

FOOD TAG

A few days ago, Mel at "Lachipilina Parisiana" (France) tagged me. So here are my answers... Il y a quelques jours, Mel de "Lachipilina Parisiana" (France) m'a taguée. Alors, voici mes réponses...

1. Which food/ingredient/product do you dislike? Quel aliment (produit) n'aimez vous pas du tout?
Above all, I dislike fish eggs. Otherwise, I'm not a very complicated person, so there's not much I can't eat or dislike! Par-dessus tout, je déteste les oeufs de poisson. Autrement, je ne suis pas une personne très compliquée, alors il n'y a pas grand chose que je ne puisse manger ou que je n'aime pas.


2. Name your 3 favorite ingredients/products? Nommez 3 de vos aliments-produits favoris?
It is a very difficult question to answer as I love so many things! If I have to choose (for today only), then I'd pick duck fillets, bread and yellow Thai curry paste (see my recipe). I don't like to make such difficult choices as I'll always leave behind products that I adore (passion fruits, soy sauce, spices, mangoes, coconut milk, pumpkins, cheese, pasta, potatoes, basil, coriander, smoked salmon, legumes, bell peppers, cream cheese, fish, arugula, beets, chocolate, fish sauce, ginger, berries, cherry tomatoes, eggplant, perfumed rice, liquid smoke, asparagus, mushrooms, nuts, etc...) ... C'est vraiment très difficile de répondre à une telle question car j'aime tellement/trop de
choses! Si je devais choisir (pour aujourd'hui seulement), je choisirais le magret de canard, le pain et la pâte de curry jaune thaïe (voir ma recette). Je n'aime pas devoir faire des choix car c'est toujours au détriment d'autres produits que j'adore (fruits de la passion, sauce soya, épices, mangues, lait de coco, courges, fromages, pâtes, pommes de terre, basilic, coriandre, saumon fumé, légumineux, poivrons, cream cheese, poisson, roquette, bettrave, chocolat, sauce de poisson, gingembre, fruits rouges, tomates cerises, aubergine, riz parfumé, liquid smoke, asperges, champignons, noix, etc...)...

3. What's your Favorite recipe? Votre recette favorite?
Once again, I have difficulties to choose one single recipe... Right now, I'd say it is a Tex-Mex dish: "Porc Or Ground Beef Burritos With Tomato Salsa And Guacamole" (see my recipe). Encore une fois, c'est une question à laquelle il m'est presque impossible de répondre... En ce moment, je dirais que c'est un plat Te-mex: "Burritos De Porc Ou De Boeuf Haché Accompagné De Salsa A La Tomate Et De Guacamole" (voir ma recette).

4. What is your favorite drink? Votre boisson de prédilection?
Water, otherwise I love to drink tea, coffee, good wines or cocktails. L'eau. Autrement, j'aime beaucoup le thé, le café, le bon vin et les cocktails.

5. The dish/recipe that you'd love to prepare, but which you never made? Le plat que vous rêvez de faire, mais que vous n'avez toujours pas réalisé?
My aim is to make "Macarons" (very soon)... Mon but est de faire des "Macarons" (c'est pour très bientôt)...

6. What is your best culinary memory? Votre meilleur souvenir culinaire?
My best memory has to be every time I went on holiday to England and stayed at my grandparents' home where I ate lots of gorgeous homemade specialities such as "Roly Poly", "Toad In The Hole" (see my recipe), "Roastbeef with Mint Sauce and Yorkshire Puddings", "Trife", "Scones" (see my recipe 1 & recipe 2), "Victoria Sandwich", "Mushy Peas", "Toasted Sandwiches", "Eccles Cakes", "Gooseberry Pie", "Lemon Curd" (see my recipe), etc...
Mon plus beau souvenir culinaire me vient de mes vacances chez mes grands-parents, en Angleterre, où j'ai mangé beaucoup de délicieuses spécialités faites maison telles que le "Roly Poly", le "Toad In The Hole" (voir ma recette), le "Roastbeef avec de la Sauce A La Menthe et des Yorkshire Puddings", le "Trife", les "Scones" (voir ma recette 1 & recette 2), le "Victoria Sandwich", les "Mushy Peas", les "Toasted Sandwiches", les "Eccles Cakes", le "Gooseberry (Groseille) Pie", le "Lemon Curd" etc...

(Disgust - Pic by Getty Images)
(Macarons - Pic by www.laduree-boutique.com)
(Yourkshire Puddings - Pic by www.essen-und-trinken.de)

21 comments:

  1. voila des nouvelles choses sur toi.... et de recettes que je ne connaissais pas en prime! je crois que tes spices beef burritos seront bientot dans ma cuisine

    ReplyDelete
  2. Tu as de la chance de tout aimer ou presque en cuisine.

    ReplyDelete
  3. Très sympa d'en connaître davantage sur toi ! Quels souvenirs culinaires dis moi mmmh !

    ReplyDelete
  4. Great pictures (especially the crying baby). And I'm with you--if I ever make macaroons, I will feel pretty proud of myself!

    ReplyDelete
  5. pas facile de répondre a ces questions , mais tu t'en es très bien sortie
    j'ai essayé d'aller voir ta recette de scones et je ne sais pas si le lien est erroné , mais je n'ai pas pu y parvenir

    ReplyDelete
  6. I purchased the ingrediants and I too want to attempt the macroon.Hopefully soon one weekend.

    ReplyDelete
  7. Brits often get a bat rap because of their food, but man, you can't beat a decent Yorkshire Pudding or fish & chips, or sticky toffee pudding...or, a jam roly poly! I could go on...

    ReplyDelete
  8. comme nous nous en sommes rendus compte en lisant ton blog, tu as des papilles bien affutées et tu sais profiter de la diversité culinaire .
    Mais si tu as déjà des grands parents gastronomes, tout s'explique!

    ReplyDelete
  9. je passe juste faire un coucou, tu connais mon aversion pour ces tags !! :)

    ReplyDelete
  10. MARIELLE: J'espère qu'ils te plairont!

    LA CUISINE DES 3 SOEURS: Oui, ça c'est vrai :-D!

    FLO: J'ai de très bon souvenirs culinaires ;-P...

    SHER: Thanks! Me too! I hope to make some next week... It's a pity you don't live close to me, otherwise we could have made them together!

    MOUNET: Tu peux le dire ;-P! Merci de m'avoir avertie! J'ai corrigé ça...

    GLAMAH 16: I'm looking forwards to seeing yours!

    WANDERING COYOTE: Yay! In England, you'll find as much good/bad food as anywhere else... I'm fed up of all that bragging! Good quality Brit food is gorgeous!!!

    MAMAPASTA: J'adore la diversité, tu as raison... Peut-être que ceci explique cela!

    BRIGITTE: Merci pour ta visite ;-P!

    ReplyDelete
  11. I agree with Sher, I love your photos! Also, have you heard of the cookbook "Simply British" by Penny Holmes, given the list of recipes that made up your best culinary experience, I bet it would be right up your alley :-)

    ReplyDelete
  12. La photo 2 me plaît beaucoup...et merci de nous livrer ce sréponese...

    ReplyDelete
  13. I am sure you will do well in baking macarons!

    ReplyDelete
  14. I made macroons once. They were a total disaster.

    ReplyDelete
  15. Rosa,
    I'd be very interested to know what kind of roly poly you like best? Baked, steamed or boiled?
    I'll be back to see your answer soon... as I think I might try my hand at some of those English specialties... such underated cuisine!

    ReplyDelete
  16. Voilà que j'en apprends un peu plus sur toi ;)
    On reconnait bien là une grande gourmande aux gouts éclectiques (qui ressemblent aux miens), curieuse & ouverte.
    Et merci pour cette traduction en français qui me permet de vérifier si j'ai bien tout compris avec mon "pauvre" anglais ! Ou comment j'ai appris comment se nommaient poivrons, aubergines et roquette en anglais ;)

    ReplyDelete
  17. HOPIE: Thanks! Only two are mine though (curry paste & tortillas)... Thanks for the reference. I'm going to check out that book!

    TIFENN: Merci et de rien!

    BIG BOYS OVEN: I hope so...

    CHEF ERIK: I'm sorry to hear that! Let's hope that mine will be ok...

    VIBI: I've only eaten the baked version... I love it that way because, it caramelizes wonderfully and the crust is somehow crunchy! Yes, the English cuisine is underrated!

    VIRGINIE: Oui, je suis une très grande gourmande aux goûts éclectiques et divers! De rien... Ca me fait plaisir de savoir que tu apprends l'anglais grâce à moi!

    ReplyDelete
  18. WOW! I remember toasted sandwiches! They used to be my favorite when I lived in New Zealand. I had no idea it was SO uncommon in the US, no wonder you hardly see the machines sold here. Now I'm craving for one!

    ReplyDelete
  19. ahh this is an interesting game of tag! I agree that it is impossible to pinpoint food favorites beyond the moment! Beautiful pictures and delicious sounding recipes, I have never tried most of those picturesquely named british dishes.

    ReplyDelete
  20. Good to know you a little better. I hate fish eggs aussi and dream of making my own macarons one day (but not that soon since I pretty much lack confidence).

    ReplyDelete
  21. Les oeufs de poisson, bahhh ! ;)
    j'aime tout ce que tu cites ... dur de ne pas avoir l'eau à la bouche !
    Bon macarons ;)

    ReplyDelete