Friday, June 13, 2008

FRIBOURG - PART I

A few weeks ago, I took a short holiday. Unfortunately, the weather was really rotten, so we could not do all the things we had planned to do (going out for walks, sitting on the balcony & visiting the village of Gruyère)...

We did try to go somewhere with the train, but sadly, we were not able to fully appreciate our trip. On that very day, it was cold (13° C), extremely gray and the wind was blowing like hell!

Anyhow, we had two train day tickets, so we decided to visit the magnificent town of Fribourg/Freiburg. I really loved that picturesque place with it's gorgeous and well-preserved medieval houses, and it's incredible, unique as well as wonderful geographic location (on a hill/in a valley).

If ever you come over to Switzerland, make sure to visit Fribourg as it really deserves to be discovered!

I hope that you'll enjoy those pictures (click on the photos to enlarge). There will be more to come! And sorry if they are not too exciting quality-wise, but the weather was really awful and it was a real pain in the neck to take decent shots!

20 comments:

  1. Jolies photos d'une ville que je ne connais. Par contre ma fille aînée y a été en voyage linguistique.
    Bonne journée, Doria

    ReplyDelete
  2. Héhé, alors tu dois connaitre cette vue:

    http://www.flickr.com/photos/1001recettes/2573164107/

    Une bien jolie ville no ? La prochaine fois, dis moi que tu viens à Fribourg, j'y habite !!! J'aurais pu te montrer 2-3 choses sympa ;-)
    biz

    ReplyDelete
  3. Merci pour tes passages chez moi...je regrette j'ai beaucoup de mal à traduire tes recettes et pourtant j'admire souvent les trés jolies photos

    ReplyDelete
  4. Une jolie promenade dans une ville que je ne connais pas

    ReplyDelete
  5. Il faut absoluement que j'aille y faire un tour!
    Bon week end
    Flo Bretzel

    ReplyDelete
  6. DORIA: Merci! Bonne journée à toi aussi!

    CLAUDE-OLIVIER: Oui, je connais cette vue ;-P... Fribourg est une belle ville! J'aurais bien aimé la voir avec sous de meilleurs hospices... Je n'oublierai pas! Bises!

    TINI: De rien et merci! En fait, toutes mes recettes du lundi sont traduites en français (voir la 2ième partie du billet/fin)...

    EGLANTINE: Il faut remédier à ça au plus vite!

    FLO BRETZEL: Oui, je te le conseille! Bon weekend!

    ReplyDelete
  7. ça parait être une très jolie ville
    dommage , le beau temps n'était pas de la partie

    ReplyDelete
  8. I'm sorry the weather was so uncooperative for you! Disappointing when you've taken the time off.

    Fribourg looks like a very interesting town with much potential for explores. Interesting buildings and streets.

    ReplyDelete
  9. Rosa,
    How beautiful.....
    Despite of the chilly weather and the wind blowed like hell, I think the pictures look great! I really want to visit Switzerland, maybe one day and am sure to let you know.

    ReplyDelete
  10. ohlala, j'ai le mal du pays comme c'est pas permis maintenant. superbes photos, Rosa!

    ReplyDelete
  11. Rosa, c'est magnifique. On voit le passage du temps et ça donne une âme... J'ai publié le commentaire qui suit en réponse au tien sur mon blog... Rosa, si j'avais un prix à attribuer à la personne qui a le plus de «grâce» dans la culinosphère, il te serait attribué. Je te suis au fil des commentaires que tu fais ici et là. Tu es un rayon de soleil! Bises, Louise

    ReplyDelete
  12. In spite of the gray and dreary weather, you certainly took some beautiful shots, Rosa.

    ReplyDelete
  13. Et dire que tu as raté Claude-Olivier!

    ReplyDelete
  14. Avant Fribourg il me faut absolument visiter Zurich! Mais je t'avoue qu'à la vue de ces jolies photos (malgré ce mauvais temps) Fribourg me paraît toute aussi attractive... Oh cette petite rue comme elle est jolie...

    ReplyDelete
  15. Your photos are gorgeous! Sounds like the time I had in Paris! But, we muddled through, rain and all. Bah humbug. I will definitely put Freiburg on my list! It looks like my kind of town. Lovely.

    ReplyDelete
  16. It does look like one of those places that you "just have to" visit:D

    ReplyDelete
  17. Merci Rosa pour cette belle ballade ! tout ce que j'aime .....
    Sacha

    ReplyDelete
  18. Tiens tiens une petite rosa près de chez moi... tu as effleuré la gruyère, on aurait pu se dire bonjour :)

    Le mois de juin a été pourri effectivement ! Mais paraîtrait-il que juillet et août seront torrides... hum hum je croise les doigts.

    bises

    PS: moi aussi j'adore les escargots et tout comme toi pas dans mon assiette ;)

    ReplyDelete
  19. Wow! village of cheese- Gruyère!! I wonder there are a lot of craft cheese shops there :)

    Fribourg is such a lovely place. Thanks for the photos.

    ReplyDelete