Wednesday, December 5, 2007

HANUKKAH 2007 - FOOD IDEAS

HAPPY HANUKKAH!!!
~ December 4th - 12th ~

As it is the case wth most celebrations around the world, food is often the centerpiece of family reunions and holds a very important/symbolic role during the festivities. The Jewish tradition isn't an exception when it comes to feasting well...

It is for that reason that I have compiled a list which contains a few interesting recipes and links for all of you who celebrate Hanukkah (The Festival Of Lights) and/or for the adventurous and curious foodies in search of new culinary horizons. May it help you in your quest for new recipes...

Have a happy holiday and eat well!!!

My Recipes:
Interesting Blogs:
Cooking With Yiddishe Mama (
see link)

Is That My Buréka? (see link)
kosher Soul Food (see link)

My Mom's Recipes And More (see link)
Once Upon A Feast (see link)

Interesting links:
All Recipes (see link)
Better Recipes (see link)
Chabad.org (see link)
Chiff.com (see link)
Diana's Desserts (see link)
Epicurious.com (see link)
My Recipes (see link)
Norene Gilletz (see link)
Recipe Goldmine (see link)
Recipezaar (see link)

(Menorah Pic by www.spcc-storrs.org)
(Hanukkah Cookies Pic by www.thisnext.com)
(Dreidel Pic by www.judaicaspot.com)

26 comments:

  1. Cette cuisine a l'air très variée et les recettes proposées sont originales et appétissantes ! Je vais faire mon choix et en essayer !

    ReplyDelete
  2. J'aime bien découvrir les traditions du monde et tes photos sont si jolies!

    ReplyDelete
  3. Nous ne sommes pas juifs mais l'homme travaille dans un milieu juif depuis très longtemps, nous connaissons donc bien les traditions ainsi que la nourriture que nous aimons bien.

    Aujourd'hui étant le premier jour de la fête des lumières, je te souhaite un "Happy Hanukkah!

    ReplyDelete
  4. joyeux Hanukkah chère Rosa!

    ReplyDelete
  5. UNE OIE EN CUISINE: Merci de ta visite! Oui, j'adore cette cuisine qui offre une palette incroyable de recettes au origines variées! Bon appétit, alors...

    KHALA: Merci (bien que je ne le fête pas)!

    MISS LOLA: Merci! Moi de même...

    HÉLÈNE: Yes, they look ever so dainty!

    MISS DIANE: J'adore leur nourriture... Je ne suis pas juive (mon arrière arrière grand-père l'était), mais merci quand même!

    ReplyDelete
  6. Hello Rosa,

    I found your blog through Paz in New York and have been reading it for a while. So I thought now it might be the right time to leave you a comment.

    The menorah looks beautiful and the Hanukkah cookies delicious.

    A happy Hanukkah to you -
    Olivia

    http://olivia-kroth.blog.de.vu

    ReplyDelete
  7. joyeuses fêtes des lumières a tous ceux qui la célébrent et merci ROSA pour les liens

    ReplyDelete
  8. Joyeuse fête des lumières ! :o)

    ReplyDelete
  9. The Hanukkah cookies are done so perfectly, I wish I could boast such attention to detail! So impressive!

    ReplyDelete
  10. Moi ce que je voudrais savoir c'est comment obtenir la recette des merveilleux biscuits de la deuxième photo ??? Merci pour toutes les recettes !!
    Biz

    ReplyDelete
  11. C'est une tradition que je ne connais pas mais je ne demande qu'à la découvrir ! Alors merci pour toutes ces recettes et joyeux Hanukkah à toi !

    ReplyDelete
  12. wouaaaw!! c'est super beau!! biises micky

    ReplyDelete
  13. Hum, très appétissantes ces photos ! Bonne journée à toi Rosa, bises !

    ReplyDelete
  14. Alors, les cookies, c'est un chef-d'oeuvre!!!!!!

    Mais ou est ton riz au lait version asiatique?....( oui je sais, pas une tradition hanukkah...)

    ReplyDelete
  15. Je te souhaite de passer de bonnes fêtes d'Hanukkah, Rosa. Je ne connaissais pas, merci de nous faire partager ces jolies traditions culinaires.

    ReplyDelete
  16. MOUNET: De rien!

    SYLVIE! Merci!

    COLUMBIA FOODIE: Me too! I admire those who are patient enough to do such dainty things...

    ANSO: De rien! Voici un lien qui pourrait t'intéresser:
    http://www.hamptons.com/detail.ihtml?id=1275&apid=2711&sid=5&cid=48&arc=1
    Bises...

    OLEA: Merci et de rien!

    MICKYMATH: :-D!!! Bises...

    FLO BRETZEL: Thanks (although I don't celebrate it)!

    GUYLAINE: Merci et bises!

    BOLLI: Ces cookies sont malheureusement pas de moi ;-P... Mon riz au lait, ça sera pour une autre fois (peut-être). En fait, ce n'est rien d'autre que du ruz parfumé, cuit dans du lait de coco avec de la noix de coco rapée et un peu de sucre. Il est servit avec une compote de cranberries à la pomme et cannelle...

    MARIE-FRANCE: Merci (bien que moi-même, je ne fête pas Hanukkah)! De rien...

    ReplyDelete
  17. OLIVIA KROTH: Thanks for visiting my blog and for leaving that kind comment! Yes, those pictures are nice (not mine, though)... Cheers, Rosa.

    ReplyDelete
  18. Wow! Looking for interesting information on Hannukah I came across your this post on your blog and I have to say: IT'S FANTASTIC! The recepies look yummy and the pictures quite enticing!

    So much so that I hope you don't mind I've put a link to your blog from mine!

    Happy Hannukah and keep on blogging! ;)

    Fned.

    ReplyDelete
  19. Dear rosa
    Thanks for all these festive ideas and thanks for linking to my Blog :-)

    ReplyDelete
  20. FNED: Thanks for passing by and for leaving a comment! I'm glad you liked my post... Of course, I don't mind if you put a link on your blog! Cheers, Rosa.

    CHANIT: Thanks, Chanit!

    ReplyDelete
  21. happy hanoukah, je m'interesse de plus en plus à la cuisine juive, tu sais, et là, tu me fais découvrir pas mal de liens à aller voir, merci!

    ReplyDelete
  22. Rosa: Send your addy to rosyshak@aol.com. Is there something special you would like from nyc? Fun!!! Congrats!!!

    ReplyDelete
  23. I love those iced cookies! I've made Hanukkah cookies for acquaintances before, but those in the picture are a cut above my previous attempt. I'd love to try my hand at those tasteful and cute decorations.

    ReplyDelete