Wednesday, September 19, 2007

TRIFLEMISÙ

In one of my previous posts (see post) I spoke about Claire, a very kind foodblogger (visit her great blog "Le Sens Du Goût") from France, who had offered/sent me two bags of "Biscuits Roses De Reims" in order for me to test her wonderful "Gâteau Moelleux Aux Biscuits Roses De Reims" recipe. Well, today, her biscuits are again going to be a subject of discussion...

Thanks to this girly-colored (pink) speciality, I have improvised a little seasonal (autumnal) dessert. In fact, it was created on the spurr of the moment (therefore the quantities are approximative) with what I had in by cupboards and fr
idge. Another moment of "free jazz" in the kitchen!

As this sweet treat is a hybrid cross between the English "Trifle" and the Italian "Tiramisù", I decided to call it a "Triflemisù". And believe me, it's name might sound bizarre and alien, but it tastes awesome.

This "Triflemisù" is made with a light lemon mascarpone cream, a delicate fresh plum (quetsche) puree/sauce and those famous pink biscuits soaked in Amaretto alcohol...

~ Triflemisù ~
Recipe by Rosa @ Rosa's Yummy Yums



Serves 4.

Ingredients:

~ 2/3-1/2 the quantity of "Mascarpone Mousse" (see recipe)
~ Half a bag of "Biscuits Roses De Reims" (12-14 biscuits)

~ 500g Fresh plum puree/sauce (see recipe), add a pinch of cinnamon to the fruits
Enough "Amaretto" to soak the biscuits

Method:
1.
One at a time, submerge each biscuit into the "Amaretto".
2. Line the bottom of a 22 centimenter (9-inch) bowl or individual containers (glasses also work well).
3. Cover them with half the "Mascarpone Mousse" and half the "Plum Sauce".
4. Repeat the layers, finishing with the cream.

5. Refrigerate for several hours or overnight before serving.

Remarks:
Instead of using "Biscuits Roses De Reims" go for "Ladyfingers".
If you don't have any "Amaretto", try soaking the biscuits in "Porto", "Cointreau", "Limoncello" or "Grand Marnier".
Generally, that kind of dessert tastes a lot better the next day.

Serving Suggestions:
Eat at any time of the day (or night!).

40 comments:

  1. I don't like regular tiramisu but I would definitely eat this one! Love the name :)

    ReplyDelete
  2. delicieux, cela doit etre delicieux! très bonne journée, biz

    ReplyDelete
  3. Oula que c'est beau ! Et certainement un régal, bravo Rosa !

    Bises,

    ReplyDelete
  4. Une autre gourmandise qui tue

    ReplyDelete
  5. Ca doit être un vrai régal !

    ReplyDelete
  6. Quelle couleur! J'adore cette gourmandise!

    ReplyDelete
  7. Il est magnifique et même si je viens de déjeuner ; je prendrais bien une part!

    ReplyDelete
  8. Un dessert tout rose et délicieux.
    une recette à retenir.
    bises et bonne journée.
    Paola

    ReplyDelete
  9. a manger à n'importe quel moment de la journée ou de la nuit : tu veux nous faire grossir ? ou quoi ?
    j'avoue que je me laisserai bien tenter ;-)
    j'aime bien le nom que tu as donné a ton dessert

    ReplyDelete
  10. Wow, it looks to die for ! What a wonderful idea !

    ReplyDelete
  11. Triflemisu, en voilà un nom ...et une recette originale.

    ReplyDelete
  12. some leftover ??? :)
    Corinne

    ReplyDelete
  13. Avec des biscuits roses de Reims, je me dois de tester, merci Rosa et bonne fin de journée !

    ReplyDelete
  14. rien qu'à le voir, j'aime le triflemisu :)))))
    Claire est charmante, nous sommes bien d'accord ;)

    ReplyDelete
  15. Comment ne pas y avoir pensé auparavant !!! ouahouuuu ....

    ReplyDelete
  16. Looks wonderful, Great attempt:-)
    X Matin

    ReplyDelete
  17. Très appétissant et joli jeu de mot!

    ReplyDelete
  18. I love the name Triflemisù! And I love tiramisu and delicious trifles, so what a clever and ingenious combination you have come up with...and to top it all off, its pink! Just beautiful, Rosa. :-)

    ReplyDelete
  19. Superbe recette, ce soit être un régal.
    Bisous.

    ReplyDelete
  20. Joli tout plein, ton triflemisù. Pile poil entre l'Angleterre et l'Italie... bref, en Suisse !

    ReplyDelete
  21. Ce genre de gâteau j'adore! Je préfère le manger en journée hihi car la nuit je dors et attention au kg
    Bises automnales

    ReplyDelete
  22. j'aime la couleur, j'aime la purée de prune,l'amaretto... bref j'aime tout dans ce dessert.

    ReplyDelete
  23. C'est un dessert bien délicieux, une pure gourmandise et je suis d'accord, j'en mangerais à n'importe qu'elle heure.
    Bonne soirée, Doria

    ReplyDelete
  24. oh my goodness, you made that beautiful fluffy loaf? very impressive!

    ReplyDelete
  25. This is a dessert of the Gods - tiramisu and trifle crossed? Love it and have bookmarked it to try. Thanks Rosa.

    ReplyDelete
  26. Linda: Thanks! Great to know that...

    CLAUDE-OLIVIER: Merci :-D! Bises...

    ERYN: Un grand merci et bises!

    PAPRIKAS: ;-P!!!

    SYLVIE: Merci! Et c'est le cas...

    EOL: Tu as bien raison ;-P!

    CHRIS: Merci! Comme je te comprends...

    PAOLA: Merci beaucoup! Bises...

    MOUNET: Merci :-D! Moi, te faire grossir? Nooooon ;-P!!!!!

    FOODIE FROGGY: Thanks very much!

    FLO BRETZEL: Merci beaucoup!

    CORINNE: Malheureusement, il ne me reste rien depuis bien longtemps ;-P! Une prochaine fois....

    GUYLAINE: Merci! J'espère qu'il te plaira...

    MARION: Merci ;-P! Oui, Claire est vraiment charmante...

    FLO: Merci :-D!

    TOOTHFAIRYRECIPES: Thanks very much! XOXO

    DGIDGI: Merci beaucoup!

    BELINDA: Thanks for your kind compliments! I'm happy to see that you liked my idea...

    DOMINIQUE: Merci! Bises...

    NATALIA: Merci! Oui, juste au milieu, mais pas neutre ;-P!...

    MARIE FLO: Merci! Oui, moi de même ;-P... Bises!

    DOMIE: Tu as raison, merci!

    DORIA: Merci beaucoup! Bonne journée...

    FOODHOE: Thanks :-D! Yes I did...

    CYNTHIA: Thanks! Yes, the Gods would welcome this dessert with open arms ;-P... I hope you'll like it.

    ReplyDelete
  27. Cette version rose me plait beaucoup!

    ReplyDelete
  28. J'adooooore le nom de ta recette!!! Quelle idée!! En tout cas YUMMY YUMMY ton Triflemisu!!

    ReplyDelete
  29. Et bien, c'est une vraie reussite ton invention Rosa.

    ReplyDelete
  30. I love your version of the Tiramisu with Biscuits Rose de Reims ! You're very creative Rosa and your pictures are so nice they make me salivate on my keyboard ;)

    ReplyDelete
  31. et bien en voilà un drôle de nom pour une petite chose qui a l'air si savoureuse

    ReplyDelete
  32. Thanks looks sooo good. Thanks for sharing.

    ReplyDelete
  33. Il est magnifique ! Vraiment très appétissant !

    ReplyDelete
  34. Hey you are so adventurous and I suppose you don't have any leftovers for us huh?

    ReplyDelete
  35. Bravo pour cette improvisation, c'est très appétissant!

    ReplyDelete
  36. I would eat this - it looks so delicious! Great name too!

    ReplyDelete
  37. Vraiment très original ce tiramisu . Je vois la vie en rose maintenant.

    ReplyDelete
  38. J'habite près de Reims et je connais ces biscuits depuis que je suis toute petite. Je les utilise en dessert depuis peu. Tu as su les mettre en valeur. C'est très appétissant!

    ReplyDelete
  39. The color is beautiful, it looks alot tastier than a tiramisu.

    ReplyDelete
  40. MERCI POUR TOUS VOS GENTILS COMMENTAIRES!!!

    THANKS FOR YOUR KIND COMMENTS!!!

    ReplyDelete