Monday, February 16, 2009

BOOK TAG - LECTURE DU MOMENT

Today, I am posting another non-food related meme. Hopie at "Hopie's Kitchen" (France) and Nadia at "Couzine Diel Nadia" (France) have tagged me... The rules are to share the 5th-10th lines of the 25th page of the book you are currently reading.

Encore une fois, aujourd'hui, je poste un meme qui n'a rien à voir avec la cuisine... Hopie de "Hopie's Kitchen" (France) et Nadia de "Couzine Diel Nadia" (France) m'ont taguée en me demandant de partager les 5 à 10ième lignes de la 25ième page du livre que je suis actuellement en train de lire.

The book that I'm currently reading is by Dean Koontz, one of the best masters of horror. His scary bestseller is named "Intensity" and is about "a young woman staying as a guest in a Napa Valley farmhouse becomes trapped in a fight for survival with a self-proclaimed 'homicidal adventurer', and races to warn his next intended victim".

Le livre que je lis en ce moment est le bestseller "Intensité" de Dean Koontz, un vrai maître de l'horreur. Voici de quoi ce roman parle: "Chyna, 26 ans, est invitée pour le week-end dans la famille de sa meilleure amie. Au milieu de la nuit un hurlement déchire le silence. Un homme est en train de massacrer les habitants de la maison. Mais il ignore la présence de Chyna. Horrifiée, en rage, celle-ci prend une décision impulsive : tuer le tueur. Elle se dissimule dans son camping-car et repart avec lui. S'engage alors un terrifiant mano a mano entre Chyna et le tueur. D'un côté Chyna et son instinct de survie exacerbé, développé auprès des amis de sa mère, voyous, dealers et autres pervers illuminés. Son credo depuis cette enfance déréglée : ne pas se faire remarquer ; ne faire confiance à personne ; s'en sortir, intacte et vivante. De l'autre, le tueur, Edgler Foreman Vess, 33 ans, qui se proclame " aventurier-meurtrier ". Sa philosophie : satisfaire tous ses instincts au moment où il les ressent, s'immerger dans les sensations, sans morale ni limite ; vivre dans l'instant, intensément. Faisant appel à toutes ses ressources mentales et physiques, Chyna livre contre Vess un combat d'une violence inouïe. Un véritable cauchemar.".

Here's how it goes:
"On one level, six years of psychology classes caused her to question her immediate fearful interpretation of those night sounds, which conceivably could be insignificant, after all. Any well-trained psychoanalyst would have a wealth of labels to pin on someone who leaped first to a negative conclusion, who lived in expectation of sudden violence."

25 comments:

  1. Je frémis d'avance... et après ça, tu dors?

    ReplyDelete
  2. Sound horrid!
    Is it not?
    Xoxo,
    Elra

    ReplyDelete
  3. ELRA: Not if you like the genre... Otherwise, yes ;-P!

    ReplyDelete
  4. I wish I had more time to read. But when I get a chance to escape, I tend to reach for anything by Dean Koontz. I nearly worship this guy.

    And Rosa, I'm thrilled to know you're another fan, not just of Mr. Koontz, but of horror stories.

    ReplyDelete
  5. MARYSOL: Me too... In the past I used to read a lot, but now, I never seem to find the right moment to read. I love horror stories!

    ReplyDelete
  6. I also wish I had time to read.

    ReplyDelete
  7. I have a secret Dean Koontz obssession. I love his Odd Thomas books and wish I could get my hands on the third Frankenstein book.

    Hope you had a good Valentine's Day, Rosa :)

    ReplyDelete
  8. Not very good at reading horror story because I have a timid heart kekekke...

    Thanks for sharing Rosa.

    ReplyDelete
  9. Tout à fait le genre de livre que je dévore :o)

    ReplyDelete
  10. J'aime bien les livres d,horreur aux histoires torudues ou fantastiques.
    Bonne lecture et bonne semaine:)
    Bises

    ReplyDelete
  11. brrrrr, je vais cauchemarder ! nan, en fait j'adore les thrillers

    ReplyDelete
  12. I've read Dean Koontz novels before but not "Intensity" which sounds very much like the horror movies that have gone straight to dvd in the past two years. You know?

    Blessings,
    Lacy

    ReplyDelete
  13. I read mostly cookbooks these days, but I try to fit in a fun read every month!

    ReplyDelete
  14. Fridolin and Marushka are hiding somewhere, when you are reading the book ?

    ReplyDelete
  15. Quand je lis un thriller, je pense toujours à Audrey Hepburn dans : "Comment voler un million de dollars..."J'aime beaucoup en lire.

    ReplyDelete
  16. I hope you enjoy the Dean Koontz novel! I use to read a lot of his books in the early 90s, but haven't read him in a while. You've just inspired me to check him out again!

    ReplyDelete
  17. J'ai adoré ce livre!
    Il m'a empêché de dormir pas parce que j'avais peur, mais bien parce que j'étais incapable de m'arrêter de le lire...

    ReplyDelete
  18. I wonder if offering a glass of one of Napa Valley's best wines would sooth that homicidal maniac in the book? ;)

    ReplyDelete
  19. Hi Rosa, I love making Amaretti and good to learn to make another dessert out of it. Lovely and I love the combination of Apricot and coconut. Hey maybe we can organize a CH food bloggers meet up in the future.

    ReplyDelete
  20. JANETCHING: Thanks! Yes, it'd be great! I'd love to meet other foodbloggers from CH...

    ReplyDelete
  21. I'm such a wimp, that I never venture into the horror genre of books, but I've often thought I might try Koontz...and if you do like him, my goodness, he is such a prolific writer, there are lots of his books to choose from! :-)

    ReplyDelete
  22. Oh ! Je l'ai lu ce livre moi aussi ! Il est vraiment génial, mon préféré je crois.
    Bonne lecture ! Bisous.
    Julia.

    ReplyDelete
  23. JULIA: Oui, il est vraiment génial! Bises.

    ReplyDelete