Showing posts with label Breakfast. Show all posts
Showing posts with label Breakfast. Show all posts

Tuesday, May 15, 2007

SUNDAY BRUNCH MEME & EVENT (FR/ENG)


"SUNDAY BRUNCH MEME"
BLOGGING-EVENT & ROUND-UP


All those memes going around have inspired me greatly. I always have a lot of pleasure taking part in them and tagging other bloggers...

This is the reason why I decided to create a new meme and round-up in relationship with Sunday mornings and food!

The idea is that you show us your typical Sunday breakfast or brunch table, give us a detailed description of what's on it and tell us why you love to sit around it to eat. If ever you live in a country where Sundays are not free (weekend) or if you don't really do much on this day, then you can also participate by writing about the kind of breakfast/brunch that you have when you are on holiday or free...

I hope that this meme will feed you interest and fulfill your healthy "voyeur" predispositions by virtually sneaking a peak into your fellow foodies' homes, on Sunday morning, in order to see what's in their plates!!!

On Sunday, we usually eat around dinner time (12 PM). I would not call this meal a breakfast, but rather a brunch.

It is made to hold fill our stomachs till the evening, therefore we eat more consistantly. We like to enjoy savory food as much as sweet stuff and I find it important to have a healthy element added to it all. In fact, it is kinda typically Swiss!

I always make my own bread as we rarely buy it. I believe that mine is the best I've eaten so far (without wanting to sound too pretentious!)...

I really look forwards to my Sunday morning as it is the only day of the week during which we can relax while eating, enjoy the balcony as well as the nice weather (in the Summer) and savor some good food.


Here is a idea of what you'll find on our table:

. Cheese of any kind as long as it's tasty and has a strong flavor.
. Bread, always homemade (see recipes) and fresh (out of the freezer and refreshed in the oven).
. Butter as it makes enhances the flavor of food!
. Vegetables like cherry tomatoes (depending on the season).
. Honey because it goes best with peanut butter...
. Peanut Butter as I can never get enough of it, especially when paired with honey or even cheese!
. Jam that is always homemade by my boyfriend's mother or by myself.
. Praline Paste, homemade (recipe soon to come). One of the most gorgeous spreads, especially on brioche bread. You'll not always find it on our table as sometime we will have Lemon Curd (see recipe) or something else.
. Nutella, of course! This spread is a real drug as once you start, you can't stop!

I tag the following people (if they want to participate...):
Here are the rules:
1. Create a post (on your blog/site) that speaks about your typical Sunday (holiday or free day, also accepted) breakfast/brunch. Take pictures of your table and write about it.
2. Mention "SUNDAY BRUNCH MEME" in the post and add a link back to my blog (www.rosas-yummy-yums.blogspot.com).
3. Email me the (perma)link to your post at grandchamp@gmx.ch before June the 30th 2007.

Anybody can participate, so please spread the word! I hope that you'll be many to participate.

Version française ICI.

Monday, May 15, 2006

BRUNCH DU DIMANCHE MEME


"SUNDAY BRUNCH MEME"
BLOGGING-EVENT & ROUND-UP


Tous ces memes (meme= jeu où on se copie) qui circulent m'ont beaucoup inspiré. J'ai toujours du plaisir à y répondre et à faire un sorte que d'autres bloggers y participent...


C'est pour cette raison que j'ai décidé de créer un nouveau meme en relation avec le dimanche matin et la nourriture!

L'idée est que nous puissions tous voir votre petit-déjeuner or brunch typique, que vous nous donniez un apperçu détaillé de ce qui est sur votre table et que vous nous expliquiez pourquoi vous aimez ce moment privilégié. Si vous habitez dans un pays où le dimanche n'est pas un jour sans travail ou que vous ne faites rien de spécial en ce jour, alors j'accepte aussi que vous écriviez un billet sur le petit-déjeuner/brunch que vous prenez durant vos jours libres ou pendant vos vacances...

J'espère que ce meme va combler votre envie de "voyeurisme" sain en vous laissant entrevoir ce qui se trame à l'heure du petit-déjeuner/brunch, le dimanche matin, chez vos amis les food-addicts (ainsi que dans leurs assiettes)!!!


Le dimanche, généralement, on mange aux alentours de midi. Je ne dirais pas que nous petit-déjeunons car, en fait, nous brunchons.

Ce repas est fait pour que nous puissions tenir sans manger (enfin presque car nous savourons aussi de bonnes choses en cours d'après-midi, gourmandise oblige!) jusqu'au souper. C'est pourquoi nous mangeons des aliments consistants. On aime manger du sucré autant que du salé, et je trouve que c'est aussi important d'y ajouter un élément sain tel qu'un légume. En fait, ce brunch est assez suisse (fromage, pain, confiture, etc...)!

Je fais toujours mon propre pain car je trouve que c'est le meilleur que l'on puisse manger. C'est très difficile de trouver un pain acheté qui me plaît autant que le mien (sans vouloir prendre des airs supérieurs!)...

J'attends toujours le dimanche matin avec impatience car c'est le seul moment dans la semaine où on peut se relaxer en mangeant, profiter du balcon et du beau temps (en été) et goûter à plein de bonnes choses.

Voici ce que vous trouverez sur ma table:

. Du fromage, n'importe lequel tant qu'il a du goût et qu'il est assez puissant.
. Du pain (voir recettes) toujours fait maison et réchauffé (sorti du congélateur et ravivé).
. Du beurre car il sublime la saveur des autres aliments!
. Des légumes comme la tomate cerise (avec les saisons ça change).
. Du miel car il se marie à merveille avec le peanut butter.
. Du peanut butter car je ne peux jamais en avoir assez de cette pâte, surtout lorsqu'on l'associe avec du miel ou même du fromage!
. De la confiture faite maison par la mère de mon copain ou par moi-même.
. De la pâte de praline, faite maison (la recette sera très bientôt sur ce blog) qui va superbement bien avec une bonne brioche maison. On ne la trouve pas toujours sur notre table car je fais aussi du Lemon Curd (voir recette) ou une autre spécialité.
. Du Nutella, bien sûr! C'est une drogue car une fois qu'on commence, on ne peut pas s'arrêter!

Voici les bloggers que je choisis pour participer à ce meme (si vous voulez...):
Les règles du jeu:
1. Créer un billet (posté sur votre blog) qui parle de votre typique brunch/petit-déjeuner dominical (ou durant vos vacances ou jours libres). Photographiez votre table et parlez-en.
2. N'oubliez surtout pas de mentionner le titre "SUNDAY BRUNCH MEME" dans votre billet et d'y ajoutez un lien vers mon blog (www.rosas-yummy-yums.blogspot.com).
3. Envoyez-moi un e-mail contenant le (perma)lien vers votre billet à mon adresse grandchamp@gmx.ch avant le 30 juin 2007.

Ce jeu est ouvert à tout le monde (pas qu'à ceux qui ont été désigné), alors merci de bien vouloir faire passer le message! J'attends vos billets avec impatience...